Αριστείδου 1 & Ευριπίδου 2, 10559 Αθήνα

Επικοινωνία +30 210 9220944

Εκπαιδευτική λειτουργία του ΑΠΘ - Ενημέρωση από Πρυτανεία 4.5.2020

Περισσότερα
3 Χρόνια 11 Μήνες πριν - 3 Χρόνια 11 Μήνες πριν #1 από Διαχειριστής
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι

Σε μία δύσκολη εποχή και με πρωτόγνωρες συνθήκες λειτουργίας, προσπαθούμε να στηρίξουμε την εκπαιδευτική λειτουργία του Πανεπιστημίου και κυρίως τις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας, με κύριο μέλημά μας την προστασία της δημόσιας υγείας.
Ως πρυτανικές αρχές, από την πρώτη ημέρα της ανακοίνωσης των περιοριστικών μέτρων από την Πολιτεία, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, προσπαθούμε να εξειδικεύσουμε τα μέτρα, ώστε το Πανεπιστήμιο να συνεχίσει να λειτουργεί διοικητικά και εκπαιδευτικά.
Μέλημά μας είναι να σας ενημερώσουμε για τις βασικές δράσεις που αφορούν στη λειτουργία του Πανεπιστημίου μας, για το επόμενο χρονικό διάστημα. Έχουμε ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη Πέμπτη κύκλο συζητήσεων με τους Κοσμήτορες και τους Προέδρους όλων των Σχολών. Η συζήτηση θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί σε μία έκτακτη συνεδρίαση Συγκλήτου τις επόμενες μέρες, όπου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Όπως γνωρίζετε, δημοσιεύτηκε πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) (ΦΕΚ 90 Α1-5-2020), που ρυθμίζει τα παρακάτω ακαδημαϊκά θέματα.

1. Παρατείνεται η διάρκεια του εαρινού εξαμήνου (δεν εξειδικεύεται όμως ο χρόνος παράτασης, επειδή αυτός θα ρυθμιστεί χωριστά από κάθε Πανεπιστήμιο με βάση τις ανάγκες του).
2. Δίνεται η δυνατότητα αναπλήρωσης διδακτικών ωρών σε εργαστήρια/κλινικές με φυσική παρουσία, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα σύντμησης της διάρκειας του εξαμήνου σε λιγότερες από 13 πλήρεις εβδομάδες.
3. Ρυθμίζονται θέματα της πρακτικής άσκησης των φοιτητριών και των φοιτητών.
4. Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με το χρόνο, τον τρόπο και τα μέσα διενέργειας των εξετάσεων των φοιτητών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων α΄ και β΄ κύκλου σπουδών των ΑΕΙ.

Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ποικιλομορφία στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις των 41 διαφορετικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου μας, προτείνουμε τα ακόλουθα:
α. Ο ρόλος των αποφάσεων της Συνέλευσης του κάθε Τμήματος, είναι πρωταρχικός, στην εξειδίκευση του τρόπου με τον οποίο θα ολοκληρωθεί το εξάμηνο στο πλαίσιο των υφιστάμενων συνθηκών.
β. Η εξεταστική περίοδος να ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της θεωρητικής και εργαστηριακής/κλινικής διδασκαλίας και τη λήψη των διδακτικών συγγραμμάτων από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές.
γ. Τα συγγράμματα προβλέπεται να παραδοθούν στις φοιτήτριες και στους φοιτητές το αργότερο μέχρι την 10η Ιουνίου. Συνεπώς, συστήνουμε για λόγους ακαδημαϊκούς αλλά και κατανόησης των προβλημάτων που υπάρχουν στις φοιτήτριες και στους φοιτητές, η εξεταστική σε όσα Τμήματα έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία, να ξεκινήσει τουλάχιστον μία εβδομάδα αργότερα, δηλαδή την 17η Ιουνίου και όχι νωρίτερα. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα Τμήματα που έχουν εργαστήρια/κλινικές.
δ. Συστήνεται να ζητηθεί από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, να δηλώσουν εγκαίρως στη Γραμματεία του Τμήματος, την επιθυμία τους για συμμετοχή στις εξετάσεις κάθε μαθήματος. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός των εξετάσεων.
ε. Λόγω των έκτακτων συνθηκών, ο τρόπος εξέτασης θα είναι κατά κύριο λόγο εξ αποστάσεως. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις που οι διδάσκουσες/οντες αδυνατούν να προβούν σε εξ αποστάσεως εξέταση, να υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης με φυσική παρουσία των φοιτητριών και των φοιτητών. Τονίζουμε όμως ότι αυτό θα πρέπει να αποφευχθεί. Για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει εξέταση με φυσική παρουσία, θα δοθούν πρόσθετες οδηγίες σε μεταγενέστερο στάδιο (αναφορά σε συγκεκριμένο αριθμό φοιτητριών και φοιτητών ανά αμφιθέτρο, π.χ. άτομα/τ.μ, χρόνο εξέτασης, κλπ.).
Μετά από επικοινωνία με άλλα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, με τα οποία συνεργαζόμαστε, διαπιστώσαμε ότι οι εξετάσεις με φυσική παρουσία, έχουν απαγορευτεί. Αντί αυτών, ακόμη και στα μαθήματα που απαιτούν επίλυση ασκήσεων, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές εξετάζονται εξ αποστάσεως, με ασκήσεις που στέλνονται ηλεκτρονικά την ώρα της εξέτασης (διαφορετικές ασκήσεις για κάθε φοιτητή ή παραπλήσιες με διαφορετικά δεδομένα), τις οποίες επιστρέφουν, εντός προβλεπόμενου χρόνου στον αποστολέα-καθηγητή.
στ. Οποιοσδήποτε τρόπος εξ αποστάσεως εξέτασης εφαρμοστεί, θα καλύπτεται νομικά, με σχετική νομοθετική ρύθμιση. Τέτοιοι τρόποι θα μπορούσαν ενδεικτικά να είναι: εργασίες, προφορική εξέταση μέσω πλατφορμών τηλεκπαίδευσης, θέματα πολλαπλής επιλογής κ.α. Όλες οι επιλογές επί αυτού του θέματος είναι ευπρόσδεκτες. Βασική βέβαια συνιστώσα είναι ότι, η/ο κάθε διδάσκουσα/ων είναι υπεύθυνη/ος για την εξέταση του μαθήματος.
Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις δυσκολίες που θα προκύψουν στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με όποιο τρόπο ή μέθοδο επιλεγεί. Οφείλουμε να προσπαθήσουμε και να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Οι Πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ
Τελευταία επεξεργασία: 3 Χρόνια 11 Μήνες πριν από Διαχειριστής.